Spike rijdt ons naar Cape Tribulation!!

8 november 2012 - Cairns, Australië

Hallo allemaal,

We laten eindelijk weer wat van ons horen. Er is genoeg gebeurd in de laatste 2 weken.

De laatste keer dat we een een verhaaltje hebben geschreven waren we druk op zoek naar een goede en goedkope auto. Nou het is uiteindelijk gelukt met wat kleine tegenslagen.

Do 25-10 zijn we wezen kijken bij een rode ford falcon, ondanks dat het een eind lopen was zag deze auto er erg goed uit en t  was altijd een huurauto geweest, hij kostte 2200 dollar maar hij had al 350.000 km gereden. Daarna hebben we onze bankpasjes opgehaald dus we kunnen nu gewoon pinnen, Sven heeft een blauwe pas en ik roze:)  'S avonds zijn we bij een ford falcon stationwagon gaan kijken van een duits stel. Hij vroeg er 3000 dollar door en dat vonden we voor het aantal km (4 ton) en hoe de auto eruit zag een beetje veel dus dat hebben we niet gedaan. 's avonds zijn we uit eten geweest bij P.J. O'Brians, we hadden van ons hostel een bonnetje gekregen voor een 5 dollar meal + drink. Daarna nog wat pints en wijntjes gedronken tijdens Happy Hour.

Vrij 26-10 Sven had donderdag een blauwe pen in z'n zak zitten en die was gaan lekker dus er zat een inktvlek in z'n enige goede broek, dus vandaag mocht hij een nieuwe broek uitzoeken en heeft ie een mooie nieuwe zwembroek uitgezocht! Toen mocht ik ook een broekje uitzoeken dus we hadden allebei iets nieuws. Daarna hadden we om 1 uur met een man afgesproken om bij z'n auto te komen kijken. Dit was een grijze ford falcon uit 1995 met 290.000 km voor 1300 dollar. We mochten gelijk een proefritje maken van James dus we hebben allebei gereden. Was wel gek om links te rijden en ook omdat de richtingaanwijzers aan de andere kant zitten dus we hadden af en toe dat we naar rechts wilde maar dat de ruitenwissers toen aangingen. De auto reed erg goed en toen zijn we meteen naar de garage gereden om een afspraak te maken om de auto te laten keuren voor een safety certificate. Dit kon pas op maandag.

'S middags werden we door Fran, een engels meisje die bij een excursie bedrijfje werkt, daar binnen geluld om excursies te boeken. Na anderhalf uur hebben we uiteindelijk 2 excursies geboekt met een open datum en we kregen er toen ook nog 2 "gratis" bij. We hebben nu geboekt 2 dagen/2 nachten op een zeilschip naar de Whitsunday Islands en 3 dagen 4x4 Jeep safari op Fraser Island. Het was bij elkaar maar liefst 1360 dollar!!! De 2 gratis excursies gaan de Tablelands en Everglades vlakbij Noosa Heads.

Za 27-10 Vandaag hebben we gebeld om een testrit te maken met die rode auto maar die man nam ineens niet meer op dus dat gingen we maandag nog een keer proberen. Toen hebben we heel vervelend maar lekker uitgerust in de zon en af toe in het zwembad gesprongen.

Zo 28-10 Zijn we naar een aantal camping winkels in Cairns geweest en een tent van 99 dollar gekocht. De rest van de spullen die we nodig hebben halen we op als we een auto hebben.

Ma 29-10 We zijn gebeld door James dat de auto gekeurd was en dat we naar de garage konden komen. Er moesten wel wat reparaties aan de auto worden gedaan voordat hij de weg op mocht en dit ging ongeveer tussen de 400-500 dollar kosten. Sven heeft toen goed onderhandeld met James en uiteindelijk was hij bereid om ook een deel van de reparatiekosten te betalen en hebben we 1050 dollar voor de auto betaald:):) Dit aan James betaald en nu was de auto van ons!! De auto hebben we gelijk bij de garage gelaten en alle reparaties zouden worden gedaan en hij zou dan dinsdag of woensdag klaar zijn.

Di 30-10 Niet zo veel gedaan die dag, gewacht tot de auto klaar zou zijn maar helaas niet gebeld. 'S avonds geprobeerd met mijn moeder te skypen maar haar microfoon deed het niet dus we zagen der wel en zij hoorde ons wel maar wij haar dus niet. Dus het was een beetje skypen met gebarentaal en af en toe deed ze een poging tot typen maar dat ging niet zo snel haha:P Daarna nog onze backpacks ingepakt want we moesten woensdag t hostel uit.

Woe 31-10 'S ochtends vroeg zijn we gebeld door de garage dat de auto klaar was. Al onze spullen eerst naar de luggageroom gesleept en toen met de bus naar de garage. Daar bleek het bedrag van de reparaties 398 dollar te zijn dus dat viel gelukkig mee. Toen zij de man van de garage dat we eerst een verzekering moesten hebben om met de auto van de garage naar de RTM te rijden (daar moesten we de auto gaan registreren). Dus toen konden we weer met de bus terug naar t centrum om bij de ANZ bank een verzekering af te sluiten. Die hebben we afgesloten en weer terug naar de garage.

Toen mochten we zonder kenteken plaat (want die had James eraf gehaald) naar de RTM rijden. Maar op het kleine stukje naar de garage (nog geen 2 km) werden we aangehouden door 2 politiemotoren. Die vroegen zich natuurlijk af waarom we zonder kenteken reden. Ze wilden de safety certificate en rijbewijs zien en ook weten of we een verzekering hadden. Wij alles laten zien en gezegd dat we inderdaad net een verzekering hadden afgesloten. Gelukkig was alles in orde en konder we doorrijden.

Vervolgens duurde het bij de RTM natuurlijk weer een tijd voordat alles een keer in orde en gecontroleerd was. Vroeg de vrouw naar onze verzekeringspolis en zei dat dit niet de goede verzekering was. We waren alleen verzekerd voor de andere auto's bij een aanrijding maar niet voor de personen. En die moesten we juist wel hebben. Wij vertelden dat we net waren aangehouden door de politie en dat zij de polis niet hadden gezien, vertelde ze ons dat we erg veel geluk hadden gehad. De boete om onverzekerd rond te rijden, waren niet mals. Die eend van de Bank dus niet helemaal goed gedaan!!

Uiteindelijk konden we de auto nog niet registreren want de vorige eigenaar (james) had zijn kentekenplaten nog niet ingeleverd. Konden we dus de volgende dag pas weer terugkomen zodra hij dat gedaan had :s James maar gebeld en hij zou het first thing in the morning doen. Konden we weer lopen naar het hostel en vragen of ze nog een kamer voor 1 nacht beschikbaar hadden. Ze hadden geen 2 persoonskamer meer dus toen hebben we een dorm room genomen, dus lagen we gezellig in een stapelbed op een zaaltje met 4 anderen. Van ellende die avond maar weer voor 5 dollar bij PJ O'Brians gegeten.

Do 01-11 Belletje gehad van James dat de auto was gecancelled en dat wij m konden gaan registreren. Dat verliep gelukkig nu wel soepel en we kregen onze kentekenplaten en heeft die vrouw achter de balie de juiste verzekering afgesloten. TOen mochten we eindelijk rijden en zijn we naar de campingwinkels gereden om de rest van de spullen op te halen zoals luchtbed, slaapzak, stoeltjes etc. Toen weer onze backpacks en zooi opgehaald bij t hostel en toen naar een goedkope camping in Cairns gereden. Tentje opgezet en luchtbed opgeblazen, deze bleek helaas te klein voor ons 2 dus zijn we m weer wezen ruilen voor een grotere. ' Savonds op de camping gekookt.

Vrij 02-11 Tentje opgeruimd en we konden eindelijk Cairns verlaten. Dus toen zijn we richting Kuranda gereden dwars door de bergen. Kuranda is een dorpje midden in tropisch regenwoud. Het dorpje was niet boeiend, veel winkeltjes met zooi en bussen met chinezen dus daar waren we zo weer weg. Toen hebben we een paar wandeltochtjes gemaakt en naar de Barron Falls gelopen. Dat zou wel mooi kunnen zijn maar in het droge seizoen komt er maar weinig water van die waterval dus dit was ook niet zo spectaculair. Toen zijn we verder gereden naar Palm Cove, daar hebben we even lekker op het strand gelegen en in de zee gezwommen. Daarna doorgereden naar de camping in Mossman.

Zat 03-11 Weg uit Mossman richting Daintree Village gereden, een klein gehuchtje waar je alleen maar krokodillen cruises kan boeken en voor de rest niks. We zijn met een bootje meegegaan op de Daintree River en hebben toen 2 grote croc's gezien. Daarna zijn we met de Ferry de rivier overgestoken en hebben we nog een wandeltocht van 1.5 uur gemaakt door dichtbegroeid regenwoud. Dit regenwoud bestaat al 260 miljoen jaar

Daarna uitgeteld naar de volgende camping gereden, Lync Haven in the middle of nowhere. Er zat bij deze camping een halve dierentuin met kangaroe's, walibi's, slangen, vogels en zoetwaterkrokodilletjes. 's avonds gingen we even kijken hoe duur het eten daar was en we besloten dat we wel een wijntje hadden verdiend. Toen hebben we eten besteld en het was echt super lekker. Dus was erg verrassend dat je op zo'n camping ergens in het regenwoud zo lekker kan eten.

Zo 04-11 's ochtends konden we mee met de eigenaar met het voeren van z'n krokodil. Was heel leuk om te zien, Doris was wel een beetje lui maar die man had wel veel verteld over hoe hij haar had gekregen en over croc's. Dus daarvoor hoeven we niet meer naar een dierentuin om dat te zien, Daarna gingen we de kangaroe's voeren. Kregen we allemaal een handje voer en gingen de kangaroe’s uit onze hand eten. Ze waren echt heel lief en we hebben ook een kleine donatie gedaan voor de camping omdat ze gewonde dieren opvangen.

Toen zijn we richting Cape Tribulation gaan rijden. Onderweg gestopt bij een boardwalk door het regenwoud. Daar stond op een bord dat als je daar ging wandelen je lange broek en lange mouwen aan moest i.v.m. zandvliegen en muggen. Dus wij ons goed aangekleed terwijl er andere mensen van het pad afkwamen gewoon in korte broek en slippers. Uiteindelijk was het ook wel een beetje overdreven want we hebben nergens last van gehad. Na de zoveelste boardwalk zonder cassowaries zijn we verder gereden naar een swimming hole. Een kreekje met een dammetje waardoor een soort waterpoeltje was ontstaan waar je in kon zwemmen. Was heel mooi helder water. Daarna naar de overkant van de weg gereden naar de camping. Camping lag aan Myall Beach en werd door een strookje van 20 meter regenwoud van het strand gescheiden. ’s Avonds lekker pizza gegeten en wijn gedronken.

Ma 5-11 De volgende dag weer een boardwalk gelopen en wederom weinig spannende dieren gezien. Alleen op de camping een bruine slang gezien. Omdat het nog vroeg was, zijn we maar doorgelopen naar Cape Tribulation. Over de kaap heen naar het noorderstrand en naar het uitzichtpunt. Maar dat was maar tot halverwege dus zagen we aan 1 kant alleen maar bomen. Toen zijn we maar terug gegaan naar de zuidkant en over de rotsen geklommen naar ons eigen uitzichtpunt. Grote stenen van wel 15 meter hoog, we moesten best aardig klauteren. Terug op de camping bleek de slang pootjes te hebben. Was het een uit de kluiten gewassen hagedis. ’s Avonds weer zelf gekookt en kwamen Sanne en Rombout uit R’dam tegen. Daar mochten we ’s avonds bij hun busje nog even de wijn en het bier helpen opmaken. Was nog erg gezellig geworden. Toevallig ook nog eens regelmatige Herr Zimmermann-gangers.

Di 6-11 Stukje gewandeld op het strand bij Cape Trib. en een best grote lizard gezien. Teruggereden naar de Ferry voor onze 2e krokodillencruise. Deze keer met wat minder succes. Vervolgens naar Ellis Beach gereden over de Captain Cook Highway. Is wel heel mooi rijden want je rijdt vlak langs de zee en verlaten strandjes over nogal heuvelachtige weggetjes. Maar SpiKe heeft zich goed geweerd. De camping op Ellis Beach was direct aan het strand dus hadden we vanuit de tent een geweldig uitzicht over het strand, de palmbomen en de koraalzee.

Wo 7-11 Met de auto naar Port Douglas geweest. Een beetje ingedommeld plaatjes met veel resorts met alle opgewarmde lijken van Australie. Het was hier een sport om de broek zo hoog mogelijk op te hijsen. Even naar het uitzichtpunt gelopen waar we een mooi uitzicht hadden over het 4 Mile Beach. Ook nog even gelegen en gezommen in het stingernet.

Do 8-11 Vandaag weer richting Cairns om de registratiesticker voor de auto op te halen en een beetje boodschappen te doen. De sticker was er nog niet maar de boodschappen staan tot aan het dak in de auto. Morgen een dagtripje naar de Atherton Tablelands en dan zaterdag Down South!!!

Tot snel (-ler dan deze keer)

Xxx Lynn en Sven

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jessica:
    8 november 2012
    Dag lieverds,
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen... Wat een super dingen doen jullie allemaal... Mooie ervaringen op doen, en ons jaloers maken met het mooie weer...
    Hier alles super goed, gister de 20 weken echo gehad en daar was niks mis mee... We hebben hele mooie echo foto's mee gekregen moet je maar f op fb kijken...
    We houden jullie in de gaten, vinden het erg leuk om te zien hoe jullie je vermaken daar in Aussie....
    XxxxxxX
    Veel liefs Tino en Jessica
  2. Senna:
    13 november 2012
    Hoi Lynn en Sven. Wat een leuke foto`s hebben jullie gemaakt. xxx-jes van Kelly en Senna. DOEIIIIIIIIIIIIIIIIII.