Cairns, het tropische noorden van Queensland

24 oktober 2012 - Cairns, Australië

Hallo lieve mensjes,

inmiddels zijn we alweer bijna een week in Cairns. Gelukkig was het hostel wat we hier geregeld hebben een stuk schoner dan in Sydney, maar ook een stuk gehoriger. Gelukkig liggen we iedere avond om 9 uur op bed en hebben we de oordopjes. Die hebben hun geld wel opgebracht. ;)

We zijn vorige week maar begonnen met een beetje uitrusten want daar waren we wel aan toe. We zitten midden op de esplanade, wat zoiets betekent als de boulevard. het is bij ons dus altijd gezellig druk. we kunnen helaas niet zwemmen in de zee, want dan worden we opgegeten door krokodillen dus hebben ze hier maar een heel mooie kunstmatige lagune aangelegd zodat je toch lekker kan zwemmen. we zitten dus aan een heel mooi park met een mooi groot openbaar zwembad en allemaal bbq's die door iedereen gratis te gebruiken zijn. En daar houden de Ozzie's wel van en wij inmiddels ook!!!

we hebben dus vooral aan de lagoon gelegen, maar ook nuttige dingen gedaan. bankrekening is geopend, nieuw australisch telefoonnummer geregeld en we zijn op autojacht. Ook hebben we al een aantal spulletjes gekocht voor de rondreis en het koken in het hostel. de 1e avond gingen we uit eten maar we kwamen er al gauw achter dat dat voor backpackers in Australie niet is weggelegd. 1 bier+1 wijn was 13 dollar, omgerekend zo'n 10,40 euro... dus lynn gaat voorlopig lekker koken ;) Geen noodles zoals al die kanslozen hier wel eten, 3x per dag. omdat ze niks anders kunnen/willen koken/kopen.

zondag gingen we op snorkelonderzoek uit. want er zijn geloof ik 1.159.148 aanbieders van snorkel- en duiktochten naar het great barrier reef. hadden we op het gemak heel de dag voor uitgetrokken. maar we dachten dat het handig was om eerst naar het onafhankelijk informatiecentrum te gaan. 30 minuten later stonden we buiten met een geboekt tripje voor de volgende dag voor een redelijke prijs (dit is relatief). dus maar weer liggen op het zand en zwemmen met een graadje of 34.

Op maandag dus snorkelen. was ontzettend mooi en leuk om zo dichtbij te komen en alle verschillende visjes en diertjes te zien. allerlei kleuren en bizar om te bedenken dat het zo inmens groot is. het is ook hard.... ik (sven) heb schaafwonden tot halverwege mijn kuiten en ook lynn had zich even gestoten. op een gegeven moment was het rif nog maar een halve meter diep en toen werd het wel een beetje spannend voor deze snorkelmaagd. Aan het eind van de dag kwam lynn erachter dat ze haar benen niet had ingesmeerd en het wetsuit korte pijpen had. dus lynn heeft nu knalrode kuiten.

gisteren hebben we ons georienteerd op de plaatselijke automarkt. we zijn langs alle 2ehands dealers gelopen en tot de conclusie gekomen dat dit voor ons niet te betalen was. een paar briefjes in het hostel van andere backpackers zorgden ook niet voor nieuwe opties. het orienteren heeft wel de nodige blaren opgeleverd want het was een t#r@ing eind lopen allemaal.

dus vanochtend maar op internet gezocht en wat mensen gebeld en gesmst. vervolgens vanmiddag gelijk wezen kijken bij een handelaar. die hadden we toevallig gisteren ook al gesproken en toen had hij geen auto onder de 4000 dollar, maar die op internet was maar 2000. toen we hem daarmee confronteerden probeerde hij zich nog te redden, maar lynn was al gauw overtuigd dat dit weer een echte autoverkoper (oplichter) was.

Morgen maar een paar nieuwe pogingen doen, toen we terugkwamen in het hostel hing er weer een flyer van een backpacker misschien dat dit wat oplevert. En dan moeten we ons ook nog gaan verdiepen in de safety check en registratie en overschrijving. Lynn vind sinds vandaag auto's kopen niet meer leuk. het is veel zoeken en alles is duur. maar in de billabong winkel zijn dit ineens geen issues meer. best vreemd.

hopelijk binnen een paar dagen witte rook wat betreft ons transportmiddel. Maar het belangrijkste is dat het de komende 4 dagen 30-35 graden wordt zonder een streepje wolken dus we hebben nog geen haast :-D

See ya!!!!

PS: contact kan via whatsapp

of naar ons ozzie tel.nr = 0061429794539

of email natuurlijk

1. Steve E.:
    24 oktober 2012
    Hallo Lynn en Sven,

Zo te lezen en te zien hebben jullie het goed naar je zin. Gezamelijke BBQ is een prima uitvinding, alleen zijn ze wel een beetje klein. Veel succes met het kopen van een auto, maar dat komt wel goed met jullie!!!!

P.S Een krokodil op het vuur schijnt ook heerlijk te wezen, Groet Steve E. en je ex collega`s op Wveen!!!!!
  2. Lisette:
    25 oktober 2012
    Liefieeeee, Wat leuk om de foto's te zien! En te lezen hoe het jullie af gaat!! Ik blijf een trouwe volger haha. Succes met jullie zoektocht naar een auto ! Dikke kus Liss
  3. Wendy:
    25 oktober 2012
    Oh wat zou ik graag nog een keer terug gaan naar OZ als ik jullie verhalen zo lees. Echt helemaal super daarzo hé. Hopelijk gaat het snel lukken met een auto zodat jullie de rest van Australie kunnen gaan beleven.
    En wat betreft die noodles, tenzij je een geldboom gaat vinden, gaan ook jullie die waarschijnlijk wel proeven.....
    Have funn!

Groetjes Wen
  4. Laura:
    25 oktober 2012
    Ohhh wat heerlijk lijkt me daar!!!! Lekker weer, lekker aan de meer, bbq, geen haast..... Genieten ervan en succes met de auto. Groetjes
  5. Sven:
    26 oktober 2012
    Wie is STEVE E nou weer???
  6. Arja:
    29 oktober 2012
    Hey hallo

Altijd leuk iemand te volgen overzee en wat een heerlijke temperaturen, daar heb ik wel rode kuiten voor over hihihihi... geniet lekker en ikke blijf jullie volgen.
  7. Marcel:
    30 oktober 2012
    Hoi Lynn en Sven. Leuk om jullie te volgen op deze mooie trip!!!
    geniet lekker van het zonnetje en de schitterende omgeving.
    En laat ons een beetje mee genieten van die omgeving want de foto's kunnen wel wat spectaculairder Sven
  8. Sven:
    8 november 2012
    Sorry Marc, ik doe me best!!! Misschien zit er nu wat meer mooie uitzichten bij.