Atherton Tablelands - Mission Beach - Townsville - Airlie Beach

14 november 2012 - Airlie Beach, Australië

Hallo allemaal,

we hebben bedacht dat het misschien handig is om wat vaker een verhaaltje te schrijven. dan zijn ze niet zo lang en dan kunnen we het ons ook wat beter herinneren. en speciaal voor Jesper ;-)

Vrijdag 9-11 waren we dus nog steeds in Cairns. daar werden we 's ochtends om 7.30 opgehaald door Uncle Brian's Fun, Falls and Forrest. Dit was een dagtripje dat onderdeel was van ons complete excursiepakket. Toen lynn belde om de datum te reserveren, kregen we een hele chagrijnige man aan de telefoon dus we verwachtten er niet zoveel van. Kwam de buschauffeur ook nog eens een kwartier te laat.

We gingen naar de tablelands tussen Cairns en the great dividing range. We hadden de hele bus volgeladen met backpackers met een kater uit verschillende hostels. ook een paar nederlanders. De buschauffeur was geen buschauffeur maar Cuz Rohan. Hij was onze begeleider met Gus the Bus. Zijn Vriend was Bruce the Highway. Iedere keer als we de snelweg opdraaiden, toeterde Gus naar Bruce en zei hem gedag. Ook alle wegwerkers werden begroet met getoeter, gezwaai van katerige backpackers en Elmo!!

We kregen deze dag grote rotsen te zien, watervallen met pooltjes waar we in konden zwemmen, rockslides en aan het eind van de dag sprongen we van een 5 meter hoge tak in een kratermeer. We hebben zelfs nog een echte bewegende bruine slang gezien op het voetgangerspad. Lynn ging er bijna op staan, maar hield net op tijd haar pas in.

Onderweg hadden we grote lol in Gus de Bus, die we geen bus mochten noemen maar een onderdeel van de tour was. Ook op de terugweg hebben we veel gelachen in de bus met allemaal rare spelletjes, liedjes en dansjes. Dat Cuz Rohan een ontzettende drukke, maffe, rare idioot was, maakte het helemaal een mooie dag. Dit is echt een aanrader mocht je ooit in Cairns zijn!!!

Zat 10-11

Vandaag met de auto naar South Mission Beach onze volgende stop op de route naar Brisbane. Op de camping gingen we lunchen voordat we het tentje op gingen zetten en bij het opruimen van de spullen kwam er ,een van de 65 overgebleven, Cassowary uit de bosjes lopen zo de camping op. Richting de Camp Kitchen waar wij lekker zaten. Zo'n beest lijkt erg op een struisvogel en heeft net zulke sterke poten. Overal hangen daarom ook borden dat je uit de buurt moet blijven. Vervolgens namen we afstand en liep de grote vogel op zijn gemakkie vlak achter onze auto langs waar de camera lag. Gelukkig heeft Lynn nog een paar foto's kunnen maken.

Daarna hebben we het tentje opgezet en we zaten nog niet of er kwam een paar meter van ons vandaan een kangaroo uit de bosjes de camping op. Hierna volgde nog een moeder Kangaroo met een kleintje in de buidel. Later nog een grote vlak achter onze auto en ook 's avonds na het douchen hebben we er nog 2 gezien. Dus genoeg wilde dieren gezien vandaag.

Zon 11-11

Vandaag richting Townsville en onderweg naar de Tully Gorge gereden en de Murray Falls. eerste was niet zo boeiend maar de watervallen waren wel mooi en daar konden we ook weer even lekker afkoelen door te zwemmen. We kwamen er alleen achter dat onze tas met alle paspoorten, rijbewijzen enz. nog op de camping lagen. Toen konden we dus weer even terug maar gelukkig had iemand hem bij de receptie afgegeven.

Ma 12-11

We wilden met de bus naar de stad gaan om naar het Reef HQ te gaan, maar we werden opgepikt door een oud schots vrouwtje die ons een lift gaf naar het centrum. Het Reef HQ was een groot onderwater aquarium met het grootste levende koraalrif ter wereld. hier werd uitgelegd wat er allemaal leeft in het Great Barrier Reef. Dit was best leuk. We hebben ook nog zieke schildpadjes gezien die hier worden opgevangen in het turtle hospital.

Daarna onze tax file numbers opgehaald bij het postkantoor zodat we nu legaal kunnen werken. Ook nog onze eerste wijn in zakken gekocht. deze waren 12.50 per zak en in een zak zit 5 liter. Dit noemen Ozzie's dus Goon en het smaakt nog wel aardig, nog geen noemenswaardige hoofdpijn gehad.

Di 13-11

Naar Airlie Beach gereden en in Ayr bij de McDonalds een bakkie gedaan en met eindelijk gratis Wifi 1.5 uur lang gezeten. Beetje mailtjes en berichtjes gestuurd.

Op de camping in Airlie beach hadden we ons plekje uitgezocht en vervolgens hoorde we weer wat ritselen in de bosjes. daar liepen weer 3 kangaroos, 2 grote en 1 kleintje.

's avonds met allemaal grote stenen uit de bosjes een kring gemaakt en droog hout gezocht en daar mooi kampvuur mee gemaakt.

Wo 14-11

Vandaag om 5.30 wakker om naar de eclipse te gaan kijken. we zijn naar een bergje gereden met mooi uitzicht op de zon. maar we hoorden op de radio dat de maan al 50% voor de zon zat, maar wij zagen niks. Toen kwam een man met een brilletje en mochten we kijken. Toen zagen we uiteindelijk nog maar een heel klein streepje zon. Maar zonder bril was er geen verschil te zien tussen de eclipse en 10 minuter erna. Tussen Cairns en Townsville was een totale eclipse te zien. Daar waren we dus net 2 dagen te vroeg vertrokken.

Vanmiddag maar even uitgerust bij de lagoon en in het zonnetje gelegen.

Ons volgende verhaaltje komt waarschijnlijk na het weekend als we 2 dagen hebben gezeild op de Whitsunday Islands.

Tot dan

Sven en Lynn

1. Roos:
    14 november 2012
    He luitjes, gaaf van die casuaris en kangaroe's. Mooi is Australie en de mensen gastvrij en vriendelijk. Nou ik wou dat ik een vlo was dan had ik stiekum in jullie koffertje gekropen. Maar goed genieten jullie er maar van.

Groetjes Roos
  2. Nicole:
    16 november 2012
    Hoi levens genieters, wat ziet het er toch gaaf uit wat jullie allemaal beleven. De natuur en de wilde dieren echt prachtig. Ben echt wel een beetje jaloers op jullie. Geniet er maar lekker van en denk vooral niet te veel aan ons koud kikkerlandje. Heel veel liefs van mij en rest. xxx-jes .
  3. Clien:
    16 november 2012
    Wat een fantastische avonturen Beleven jullie!!!
    Zou ik ook wel Willen hoor!!
    Hier alles ok hoor.
    Xx clien