Still in Newman!

11 juni 2013 - Newman, Australië

Haaay everybody,

Hier zijn we eindelijk weer een keer. Zoals de meesten wel weten zitten we nog steeds in het spannende Newman en zijn we nog steeds hard aan het werk.

Hier weer even een update over hoe het met ons gaat hier in, ondertussen het iets koelere, Newman.

Toen Karen en Junefer net vertrokken waren en ook het Amerikaanse stel na 2 dagen besloten hadden ons te verlaten, kregen we weer 2 nieuwe backpackers. Wederom een stelletje, de jongen uit Amerika en het meisje kwam uit Canada. In het begin kwamen ze goed over, luisterden ze goed en deden wat er verwacht werd. Maar in de 2e week was het meisje een beetje down en de jongen kreeg een beetje te veel capsones en dacht dat ie het allemaal wel goed deed.

Ondertussen vertrok ook Jay C op een zondagochtend geheel onverwachts naar de Filippijnen omdat het niet goed ging met z'n moeder. Dus nu misten we 3 filippijnen, waaronder 2 chefs. Hierdoor moesten de manager Jay en Tina ongeveer 65 uur per week werken, voor ons veranderde er niet zo veel in ons rooster.

Toen op een middag, toen Lynn aan het werk was samen met Jay, kwamen de nieuwe backpackers 15 minuten voordat ze moesten komen werken even doodleuk vertellen dat ze de volgende dag gingen vertrekken. Ze waren eigenlijk van plan om deze avond nog te werken maar van Jay mochten ze gelijk hun spullen pakken en vertrekken. Dus dezelfde avond toen wij thuis kwamen om half 10 waren ze al vertrokken. Dus na hun 2 weken alles te hebben geleerd waren deze ook weer vertrokken, maar opgeruimd stond netjes, want dit was ook niks.

Maar goed, het kwam nu wel een beetje rot uit want we misten al 3 mensen. Helaas waren ze precies de dag voor Lynn haar vrije dag vertrokken zodat die vrije dag niet door kon gaan en Lynn die week 69 uur heeft gewerkt. Gelukkig voor Sven had ie deze week wel z'n vrije dag nog gehad maar we hebben allebei een aantal keer gehad dat we helemaal geen vrije dag meer hadden in de week. Sven heeft nu ook al een paar weken geen hele vrije dag meer gehad. Hij moet nu al een paar keer op maandagochtend werken, samen met mij en Oleg. Normaal moest er altijd 1 van de vaste medewerkers samen met de backpackers werken maar de baas heeft Sven de sleutels toevertrouwd om de maandagochtend te werken met z'n 3en.  Helaas voor mij is het lastig naar de wc gaan omdat geen van beiden weet wat de prijzen zijn en hoe de kassa werkt. Dus Sven doet maar gewoon wat;)

Gelukkig kwamen er de week erna wel weer nieuwe backpackers, Duitsers dit keer.  Maar ja, die moesten natuurlijk wel weer getraind worden door ons, dus dat was ook weer erg vermoeiend. Hun hadden een contract gekregen voor 5 weken, totdat Karen en Junie weer thuis komen. Helaas mogen die stomme Esten nu blijven en moeten hun toch vertrekken, terwijl ze beter werken dan hun. Die 2 zijn zo sloom en dom. De jongen is ook al een paar keer te laat gekomen en 1 avond is ie gewoon helemaal niet op komen dagen. Maar dat maakt blijkbaar niet meer uit, want ze mogen toch blijven, helaas:(

Maar goed, over ons zijn ze nog steeds heel tevreden en willen ons zo lang mogelijk houden zeiden ze. Maar (helaas voor hun) hebben we onze vliegticket terug naar Perth al geboekt op 12 augustus. Dan hebben we hier precies 6 maanden gewerkt en hebben we hopelijk genoeg gespaard voor de verdere reis in het o zo dure Australie.

Dan komen nu onze plannen voor de verdere reis , die we al aardig gepland en geboekt hebben. Alle vluchten, huurauto's en hostels zijn al geboekt:)

We blijven eerst een paar dagen in Perth, in een hostel. We hebben voor 13 augustus een afspraak staan bij het Nederlandse consulaat, omdat we allebei een nieuw paspoort nodig hebben. We kwamen er namelijk een tijdje terug achter dat onze begin volgend jaar verlopen en in sommige landen moet je een paspoort hebben dat nog 6 maanden geldig is bij vertrek. Dus moeten we nieuwe aanvragen, die dan als het goed is naar Sydney gestuurd worden zodat we ze daar kunnen ophalen.

Dan willen we als we in Perth zijn ook nog heel graag een dag naar Rottnest Island. Dit is een klein eilandje vlak voor de kust van Perth, waar je met de ferry heen kan en waar je je alleen kan vervoeren met de fiets of bus. Dus gaan wij daar een fiets huren en lekker over het eiland crossen.

Dan op 16 augustus gaan we de gehuurde 4x4 jeep ophalen en vertrekken we gelijk dezelfde dag voor onze grote trip. We gaan dan in 22 dagen van Perth naar Darwin rijden, zo'n 5000 km. Er zullen dagen zijn dat we zo'n 900 km per dag moeten rijden, omdat er niks te doen is. We rijden ook niet alleen over highways maar ook over dirt roads, dus dat duurt dan ook langer. Kortom, we moeten aardig door rijden en tussendoor gaan we natuurlijk nog hele mooie dingen zien. Daarover zien jullie de verhalen en foto's tegen die tijd wel verschijnen:)

Als we in Darwin aankomen, leveren we de auto in en blijven we nog een paar dagen in Darwin. Daarna vliegen we naar Alice Springs, helemaal in het midden van Australie. Hier hebben we voor 1 nacht een hostel geboekt en halen we de volgende dag het huurbusje op en gaan we 3 dagen naar Uluru (Ayers Rock), The Olga's en de Kings Canyon. Dan stappen we in Alice Springs weer in het vliegtuig, dit keer terug naar Sydney. Hier hebben we weer een hostel geboekt midden in het centrum. Helaas zullen we weinig in de stad zijn, want we gaan namelijk naar een festival op een uur met de trein van Sydney. Defqon 1. :):) Hier gaan we zaterdag 14 september heen, zondag moeten we dan waarschijnlijk heel de dag bij komen, maandag gaan we onze paspoorten ophalen en maandagavond vliegen we naar Auckland, Nieuw-Zeeland!

In Auckland blijven we 2 dagen en daarna halen we het huusbusje op en gaan we 28 dagen door Nieuw-Zeeland rijden. Eerst het Noordereiland en dan met de ferry naar het Zuidereiland.

Daarna vliegen we op 14 oktober terug naar Sydney, omdat we nog gebruik willen maken van ons retour ticket, die helaas maar 1 jaar geldig was vanaf vorig jaar oktober. Dus vliegen we die dag in principe terug naar Amsterdam, maar hopelijk hebben we nog genoeg geld over zodat we in Bangkok kunnen uitstappen en nog een paar maandjes door het mooie Zuid-Oost Azie kunnen reizen!  Maar jullie horen nog wel wat het word;)

Gelukkig hebben we een nieuwe laptop om alles te kunnen te boeken. Vorige week is Sven z'n laptop na 6 jaar overleden. Gelukkig konden we gelijk een nieuwe bestellen op internet en hadden we een paar dagen later een gloednieuwe:)

Gelukkig word het eindelijk lekker weer bij jullie na deze koude winter. Helaas voor ons is het hier nu winter en zijn er al dagen geweest dat het behoorlijk koud was met regen en wind. Ook 's nachts is het af en toe goed koud. Gelukkig is het de laatste dagen weer wat lekkerder, met een zonnetje en overdag is het dan nog steeds tussen de 20 en 25 graden:)

Nou verder hebben we niet veel te melden, omdat er nog steeds vrij weinig gebeurd hier. We kunnen daarom ook niet wachten om weer lekker te reizen en mooie dingen te gaan zien. En dan is het voor jullie ook weer wat leuker om ons blog te lezen;)

Tot snel....Kusjes uit Newman