Australia Zoo - Brisbane - Byron Bay

7 december 2012 - Byron Bay, Australië

Haay Guys,

Wij zijn inmiddels in Byron Bay gearriveerd!!! Nog niet veel gewerkt dus maar wel weer een stukje gereisd.... In Noosa hebben we geprobeerd om wat te werken te vinden via het internet, maar we kwamen al snel tot de conclusie dat het niet echt iets voor ons was en dat het aan de westkust 'makkelijker' is om aan een baan te komen.

Dus de plannen zijn iets gewijzigd, we hebben besloten om in 1 ruk door te rijden naar Adelaide en daarvandaan naar Perth te gaan om dan te gaan werken. Na gisteravond hebben we ook een soort van bedacht dat we maar gewoon met onze eigen Spike naar Perth rijden en hem daar dan gaan verkopen. Waarschijnlijk rijden we nog wel een stuk naar het Noorden maar niet helemaal naar Darwin of Broome. Waarschijnlijk vliegen we tussendoor of wanneer we klaar zijn met werken dan nog naar Uluru. Hopelijk kunnen we aan de westkust dan nog lang genoeg werken en sparen om uiteindelijk toch nog naar Nieuw-Zeeland te gaan.
Het komt er in ieder geval op neer dat we 7 weken onderweg zijn en nog minimaal 7 weken gaan reizen.

Zondag 2-12
Vandaag de spullen ingepakt nadat we gisteravond besloten hebben om naar Adelaide te rijden en in WA te gaan werken. We zijn via de sunshine coast naar Beerwah gereden. Onderweg een paar uurtjes op Coolum Beach gelegen en in Mooloolaba geluncht. Veel mooie plaatsjes gezien met mooie strandjes en nog niet al te toeristisch. (zoals we later zouden merken)
In beerwah stonden we op een camping tussen de aardbeien- en ananasplanten, lekker op een kale vlakte waar geen haring de grond in ging, dus weer bijna weggewaaid. We stonden op deze camping omdat deze lekker dicht bij de Australia Zoo (bekend van Steve Irwin) was, waar we maandag heen gingen.

Maandag 3-12
Gewekt om 4:30 door een voorbijrijdende truck die naar een aardbeienveld reed. Daarna spullen ingepakt en ontbeten zodat we op tijd bij de dierentuin waren zodat het in de ochtend nog niet zo warm was en druk. Maar omdat er lekker veel bejaarden op de camping stonden, waren we pas om 9.15 weg. Ze vonden het erg interresant om van alles te vertellen en te vragen.

De dierentuin zelf was erg mooi, maar niet al te groot en buiten de inheemse dieren waren er een paar olifanten, 1 neushoorn, paar giraffen en een paar zebra's. Wel leuk om alle inheemse dieren te zien en te merken dat we er al best een aantal in het 'wild' hadden gezien. Lynn heeft vooral naar de koala's gekeken en geaaid. Ik vond het zelf maar stomme dieren die een beetje liggen te spacen en slapen in een boom heel de dag. We kwamen er ook nog achter dat de Eastern Brown Snake die we hadden gezien in de Atherton Tablelands de Nr.2 meest dodelijke slang van Australia is. Leuk om te weten, achteraf.

Eind van de middag zijn we via de glasshouse mountains naar Brisbane gereden naar een van de goedkoopste campings. Bleek bij aankomst dat een nacht 38 dollar kostte, terwijl in het boekje de prijs 26 dollar was, maar dat was als je een hele week boekte met een bepaalde kortingspas. Kleine lettertjes. Maar aan de overkant hadden we een camping voor 20 p.n. gevonden dus dat viel mee. Gelijk maar voor 3 nachten geboekt zodat we 2 volle dagen in Brisbane hadden.

Dinsdag 4-12
Vandaag met de bus naar Brisbane; enkeltje voor 2 adults: 14 dollar (!). Door het CBD gelopen en langs de story bridge maar de stad bestaat vooral uit veel hoge kantoorgebouwen met veel zakenmannetjes en veel winkels. Omdat het ook nog eens minimaal 40 graden was gedurende de dag was het best een uitputtend dagje en maakte de stad niet erg veel indruk op ons. We hebben maar een beetje langs de winkeltjes gelopen en voor mij (Sven) een paar singlets gekocht zodat me schouders ook een beetje kunnen kleuren.. Alleen vind Lynn dat ik voor lul loop met zulke hempies!!!
's avonds eindelijk in het zwembad om af te koelen en Lynn heeft weer ge-bbq't!!! Alweer de 2e keer en het smaakte erg goed. Misschien kan ze op een BBQ wel koken :)

Woensdag 5-12
Omdat we nog een dag geboekt hadden op de camping zijn we nogmaals naar de stad gegaan en hebben we de zuid-oever verkend. Ik wilde nog even zonnebrand lipbalsem op doen maar die bleek nogal roze te zijn en ik smeerde blijkbaar iets te veel op. Helaas zijn hier foto's van.....
Op de southbank hebben we beetje gewandeld, aan de lagune gelegen en lekker geluncht voor maar 10 dollar pp bij een mediterraans restaurant. Gelukkig was het vandaag maar 35 graden.
's avonds heeft Lynn weer ge-bbq't en het was weer heel lekker dus dit is een verborgen talent die naar boven is gekomen. Dus volgend jaar zomer kan iedereen Lynn inhuren als professioneel BBQueen. (Ik moet dan wel toezicht houden onder het genot van een biertje)

Donderdag 6-12
Vanuit Brisbane naar Byron Bay gereden via de Gold Coast. We zijn door Surfers Paradise gereden, wat is dat lelijk zeg!!! Nog hogere wolkenkrabbers dan in Brisbane en direct aan het strand. Gelukkig hadden we dit al gehoord en zijn we snel doorgereden.

In Byron Bay in het Informatiecentrum een nieuwe Campinggids gehaald want we zijn New South Wales binnengereden. Mooie camping gevonden op loopafstand van het centrum en het strand voor een redelijke prijs. We hebben besloten hier 7 nachten te blijven want de eerste indruk van het dorpje was meteen goed. Mooie strandjes, heel relaxt, veel leuke winkeltjes, restaurantjes en barretjes.

's avonds met het eten kennis gemaakt met Kees en Marlies, 2 doorgewinterde reizigers die al 25 jaar lang om de 3 jaar een jaar gaan reizen en al talloze keren in Australia zijn geweest. Hebben we mooi een paar tips van gekregen en toen maar bedacht dat we waarschijnlijk gewoon doorrijden naar Perth omdat er ten zuiden van Perth nog veel mooie plekjes zijn die we anders zouden missen. Misschien laten we dan wel de reis naar Darwin schieten maar dat zien we wel als we gaan werken.

Vrijdag 7-12
Vandaag is het vanaf de ochtend al K*(weer.. regen heel de ochtend dus vandaag geen surflessen maar beetje bier en wijn gekocht en straks na het internetten misschien maar weer even een boekje lezen. Het lijkt erop dat het de komende 2 dagen niet veel beter wordt dus gelukkig hebben we een week geboekt. Zodat we vanaf maandag nog een paar dagen van het mooie weer kunnen genieten.

See ya later,

Sven en Lynn

1. Jessica:
    7 december 2012
    Weer een geweldig verhaal..en wat gaat de tijd snel... die lippenstift staat je geweldig sven haha..
    Fijn dat je af en toe mensen ontmoet die weten waar je heen moet... Ik kan me voorstellen dat er TE veel dingen zijn..

Hier is heel nl van slag want het gaat vandaag sneeuwen.... De wereld is al wit maar in het westen kan het straks ook gaan regenen (FIJN)...
    Vandaag komt de babykamer dus ben benieuwd of dat door gaat want in nl is gelijk iedereen zo van slag als het sneeuwt...

Morgen vertrekt de kerstmannen/vrouwen kwibus, ik ga niet mee.... De as. Papa vind het geen goed idee als ik mee ga (dat kunnen twee redene zijn, haha) en heb behoorlijk me rust nodig...

Veel plezier nog en doe voorzichtig
    XxxxX liefs van onsssss